Seuramme tarkoituksena on edistää ihmistä, ihmisyhteisöjä ja kulttuureita koskevaa tutkimusta tukemalla antropologisia tieteitä ja niihin läheisesti liittyviä tutkimusaloja ja -projekteja sekä lisätä erilaisten kulttuurien ja ihmisryhmien tuntemusta ja ymmärtämistä maassamme. Lue lisää säännöistämme: http://www.antropologinenseura.fi/fi/suomen-antropologisen-seuran-saannot/ Seuran hallitus edustaa seuraa ja johtaa sen toimintaa.

Seuran vuosikokous valitsee 27.3.2024 seuran hallitukseen uusia jäseniä – mukaan lukien uuden puheenjohtajan. Jos olet kiinnostunut osallistumaan hallituksen toimintaan puheenjohtajana, varsinaisena jäsenenä tai varajäsenenä, ota yhteyttä allekirjoittaneeseen, niin keskustellaan lisää!

Tässä vielä tiivistetysti tietoa hallituksen toiminnasta:

• Hallituksen jäsenen ja puheenjohtajan kausi kestää kolme vuotta.
  • Hallitus kokoontuu etänä tai hybridinä keskimäärin 5-6 kertaa vuodessa.
  • Varajäsenet ovat myös tervetulleita hallituksen kokouksiin.
  • Hallitus mm. ideoi ja järjestää tulevia tapahtumia (seminaarit, konferenssit, juhlat jne.), hyväksyy seuraan uusia jäseniä, hallinnoi seuran julkaisutoimintaa (mm. Suomen Antropologi, AntroBlogi ja Antropodi) jakaa palkintoja (gradupalkinto, Vuoden antropologinen teko) sekä pohtii ja toteuttaa muita antropologiaa edistäviä tekoja.

Hallitukseen ovat tervetulleita kaikenlaiset antropologit ja antropologimieliset. Esim. antropologian alan toimi tai opiskelupaikka eivät ole vaatimuksia. Hallitustyö onkin mainio näköalapaikka antropologian monimuotoiselle kentälle!

Puheenjohtaja Jukka Jouhki

jukkajouhki@nullgmail.com