Suomen Antropologinen Seura etsii uutta sihteeriä alkaen huhtikuusta 2023. Jos olet kiinnostunut siitä, kuinka antropologinen seura toimii ja haluat mukaan hallituksen toimintaan, sihteerin pesti voisi tähän olla mainio paikka.

Sihteeri osallistuu seuran hallituksen kokouksiin, jotka yleensä pidetään Zoomissa (5-7 kertaa vuodessa), ja pitää niistä pöytäkirjaa. Hänen ja tiedottajan hoidossa ovat myös seuran sähköposti. jäsenrekisteri, postilista ja kirjeposti. Mahdollisuuksien mukaan sihteeri auttaa hallitusta järjestämään seuran tapahtumia, kuten kevätjuhlat, pikkujoulut, seminaarit ja keskustelutilaisuudet. Keskimäärin hommaa on muutama tunti kuukaudessa. Tehtävänkuvassa on myös joustoa.

Tehtävään ei vaadita erityistaitoja, mutta erityisesti organisointikyvystä on sihteerille hyötyä. Yhdistyskokemustakaan ei tarvitse välttämättä olla, sillä tehtävät oppii niitä tekemällä, ja apuakin löytyy. Tehtävä siis sopii miltei kaikille iästä, työhistoriasta ja koulutustasosta riippumatta. Sihteerin pestistä voi myös saada opintopisteitä, mitä perustutkinto-opiskelijat ja jatko-opiskelijat voivat tiedustella oppilaitoksistaan.

Sihteerin ei välttämättä tarvitse asua pääkaupunkiseudulla, mutta se voi käytännössä olla kätevää, koska seuran kotipaikkakin (ja postilaatikko) on Helsingissä. Myös pikkujoulut ja kevätjuhlat järjestetään yleensä Helsingissä. Mutta pääasia on, että sihteeri voi tarvittaessa matkustaa pääkaupunkiseudulle.

Jos pesti kiinnostaa, laita vapaamuotoinen hakemus osoitteeseen jukkajouhki@nullgmail.com 31.3. mennessä. Lisätietoja antaa allekirjoittanut tai nykyinen sihteerimme Krista (krista.m.rantanen@nulljyu.fi).