Tule toimittamaan antropologista podcastia!

Antropodi, Suomen Antropologisen Seuran podcast, käsittelee ajankohtaisia ja ajattomia antropologisia aiheita, kuten tuoreita tutkimuksia, yhteiskunnallisia ja kulttuurisia ilmiöitä, opetusta, työelämää – kaihtamatta kuumiakaan keskusteluja. Kaikenlaiset kulttuuriset ilmiöt, ihmiskäsitykset, maailmankuvat ja yhteisölliset muodostelmat kiinnostavat meitä, ruohonjuuritasolta korkeuksiin, oikealta vasemmalle, eläväisestä empiriasta totiseen teoriaan, supi-Suomessa tai maailmalla.

Haemme toimitukseemme 2-3 uutta toimittaja, joilta toivomme antropologista taustaa (tutkinto, opintoja ja/tai muuten hankittua antropologista asiantuntemusta), mutta ennen kaikkea kykyä kysyä, kuunnella ja ymmärtää. Äänitys- ja editointitaidot ovat toivottuja, mutta niihinkin voimme opastaa.

Podcast ilmestyy kerran kuukaudessa AntroBlogin julkaisemana eri medioissa. Toimittajilta toivotaan alustavasti 1-2 podcastjakson (30-90 min.) tuottamista vuodessa sekä osallistumista toimituskokouksiin (etänä) 1-2 kertaa vuodessa ja mahdollisuuksien mukaan kollegoiden avustamista toimitustyössä (esim. jakson ”koekuuntelu”, ideoiden kehittely, kontaktivinkit jne.).

Jos kiinnostuit ja haluat mukaan, niin kirjoita itsestäsi napakka kuvaus 31.1.2023 mennessä ja lähetä se osoitteisiin jukkajouhki@nullgmail.com ja venlasunikka@nulloutlook.com. Kerro viestissä antropologisesta taustastasi, motivaatiostasi ja kokemuksestasi, josta voisi olla hyötyä toimitustyössä. Kerro myös, millaisia juttuja haluaisit tehdä. Tarvittaessa jututamme hakijoita helmikuun alkupuolella.

Hae rohkeasti mukaan!

Yst. terv. Jukka Jouhki ja Venla Sunikka

Antropodista lisää tietoa löytyy Seuran sivuilta ja AntroBlogin sivuilta.