Tilaisuus tallennettiin ja on katsottavissa videona Seuran jäsenille. Pyydäthän linkkiä sähköpostitse Seuran toimihenkilöiltä.

Tervetuloa kuulemaan keskustelua etnografisesta tutkimusaineistoista ja etiikasta!

11.5.2021 klo 13:00

Zoom-linkki: https://jyufi.zoom.us/j/68313635996

Suomen Antropologisen Seuran järjestämässä keskustelupaneelissa käsitellään erityisesti etnografiseen tutkimusaineistoon liittyviä tutkimuseettisiä kysymyksiä tutkijoiden, opettajien, lainsäädännön ja tutkimusetiikasta vastaavien organisaatioiden näkökulmasta. Tilaisuudessa keskitytään erityisesti tutkimusaineistojen tietosuojaan ja omistajuuteen.

Keskustelijat: Laura Huttunen (prof., TAU), Heidi Härkönen (post-doc, HY), Anu Ikävalko (juristi, JY), Jari Kupiainen (yliopettaja, Karelia-AMK), Risto Turunen (prof., UEF, TENK).

Yleisökysymykset ovat tervetulleita, ja niitä voi esittää myös etukäteen paneelin puheenjohtajalle (jukka.jouhki@nulljyu.fi), tapahtuman FB-sivulla www.facebook.com/events/1669466939911877 tai Twitterissä (ping @anthrofi).

Tilaisuus tallennetaan Suomen Antropologisen Seuran jäsenten käyttöön. Tilaisuuden jälkeen (n. klo 15) on mahdollisuus jäädä keskustelemaan vapaamuotoisesti tutkimusetiikasta  tapahtuman järjestäjien kanssa.