Vallitsevan koronatilanteen vuoksi Seuran pikkujoulut järjestetään etänä. Tänä vuonna juhlimme torstaina 16.12.2021.

Seura tarjoaa jäsenilleen digitaalisen opastuksen Kansallismuseon näyttelyyn”Mäccmõš, maccâm, máhccan – kotiinpaluu”. Näyttelykierros alkaa kello 14:00 ja kestää puoli tuntia. Opastus järjestetään etänä Teamsissä. Linkin opastukseen saa ilmoittauduttuaan Jukka Jouhkille (jukkajouhki@nullgmail.com) 15.12. mennessä. Lue lisää näyttelystä täältä ja klikkaa itsesi näyttelykierroksen Facebook-tapahtumaan tästä.

Kotiinpaluu-näyttely herättelee kysymyksiä esineiden perinteiden ja historian arvosta. Miksi saamelainen ja suomalainen näkevät samassa esineessä niin eri asioita ja merkityksiä? Riippuuko esineen arvo siitä, kuka sitä käsittelee? Näyttelyssä nähdään Saamenmaalle palautettavia, 1800-luvulta asti museokokoelmissa olleita esineitä, joita vastaavat ovat tänä päivänä edelleen saamelaisten käytössä ja siten elävää kulttuuriperintöä.

Kansallismuseo, 2021

Tervetuloa mukaan!