Suomen Antropologi -lehti

Suomen Antropologi: Journal of the Finnish Anthropological Society on Suomen Antropologisen Seuran julkaisema tieteellinen aikakauslehti, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Vuoden 2016 ensimmäisestä numerosta alkaen Suomen Antropologi on Open Access -julkaisu ja täten kaikkien vapaasti luettavissa verkossa. Tämän jälkeen painettua lehteä ei ole enää saatavilla.

Suomen Antropologi julkaisee tieteellisiä artikkeleita, katsauksia, tutkimus- ja konferenssiraportteja, kirja-arvosteluja ja ajankohtaistietoutta antropologian sekä lähitieteiden aloilta. Suomen Antropologi haluaa tarjota julkaisufoorumin myös tutkijoille, jotka toimivat akateemisen valtavirran ulkopuolella – joko “pienissä maissa” kuten Suomessa, tai uusilla tai aliedustetuilla tutkimusaloilla – tai jotka haluavat esitellä uusia teoreettisia tai empiirisiä tutkimustuloksia.

Lehden julkaisukieli on erityistapauksia lukuun ottamatta englanti. Ennen vuotta 2007 julkaisukielinä olivat myös suomi ja ruotsi. Lehtiin voi tutustua journal.fi-verkkopalvelussa.

Kirjoittajien näkemykset ovat heidän omiaan eivätkä välttämättä edusta lehden toimituksen tai Suomen Antropologisen Seuran kantaa. Suomen Antropologi -lehden toimitus käyttää asiantuntijoita lehdelle tarjottujen kirjoitusten arvioimiseen. Lehden toimittajat ovat valmiita työskentelemään kirjoittajien kanssa lupaavien, mutta työstämistä vaativien artikkelien saattamiseksi julkaisukuntoon.

Lehteen kirjoittavia pyydetään noudattamaan Ohjeita kirjoittajille ja lähettämään valmis materiaali päätoimittajalle.

Lehden artikkelit sisällytetään seuraaviin bibliografioihin ja tietokantoihin: Royal Anthropological Index online, Anthropological Index to Current Periodicals, Anthropological Literature, an Index to Periodicals, Articles and Essays, MLA International Bibliography, ARTO. Lehden numerot vuodesta 2007 alkaen ovat myös saatavilla Internetissä elektronisessa muodossa EBSCO Academic Search Complete -tietokannassa.